Tussen de grote Duitse discounters Aldi en Lidl woedt een hevige prijzenoorlog. De beide supermarkten hebben nu ook kwaliteitsmerken in het assortiment opgenomen en bieden deze aan tegen bodemprijzen.
Lidl is koploper met het opnemen van de topmerken in het assortiment. Coca Cola, Nivea , Veltins Bier, Dr Oetker Pizza en Millita koffie.
In de beide supermarkten kost een 1,25 liter fles Coca Cola nu 0.89 cent. Opvallend is de prijsdaling van een blikje Red Bull energie drank. In januari was de prijs nog 1,49.. Nu kost bij de Lidl een blikje Red Bull nog maar 0,49 cent.
De volgende producten zijn in prijs gedaald: Funny-Frisch-Chips, Lenor, o.b.-Tampons en Wrigley-Kaugum.
Aldi is de prijsoorlog begonnen en is volgens de experts het beste in staat om dit lang vol te houden. Hert doel is om de omzet te vergroten. Mogelijk financieren de discounters de prijzenoorlog door de huismerken duurder te maken.
Het zou goed kunnen dat deze prijzenoorlog nog een tijdje voort duurt. Bron : Derwesten.de 15-7-2015